Jak si poradí umělá inteligence s marketingem?
Moderní technologie a umělá inteligence hrají čím dál větší roli v marketingu. Nejedná se pouze o oblasti sbírání dat, jejich třídění a cílení na potenciální zákazníky. Umělá inteligence (anglicky Artificial Intelligence, tedy AI) se směle pouští i do sfér tvůrčích. Do textů, grafiky, do budoucna počítá i s audiovizuálními efekty.
Umělá inteligence – GPT-3 strojového učení od OpenAI
Je vůbec možné, aby i v tak tvůrčí sféře zastoupila lidský faktor AI? Ano. Umožňují to jazykové modely GPT-3 strojového učení od OpenAI. Díky nim vznikají velmi kvalitní produkty i v podobě textů. Možná si říkáte, že přece stroj nemůže vytvořit tak kreativní texty jako člověk. Ano, může a navíc díky práci s daty, SEO a podobně pracuje rychleji a efektivněji. Jste markeťák a bojíte se o práci? Nemusíte. Každý pisalek, jak se kreativci někdy nazývají, budou mít svoji pozici stále jistou. Umělá inteligence jim není konkurentem, nýbrž pomocníkem, který právě zefektivní a zrychlí práci.
AI – vytváření textů
Každý, kdo se pohybuje v jakémkoli médiu, ví, že dnes hraje důležitou roli rychlost. Musíte být o krok napřed před ostatními. A tam, kde nestačí lidská kapacita, vypomohou technologie. Proto čím rychleji potřebujete obsah pro web, sociální sítě, tím více potřebujete AI. Dnes existuje spousta aplikací, které samy umí vytvářet kvalitní texty, jež rozhodně nepřipomínají překlad z translatoru, jak by si mnozí mysleli. Naopak, kvalitní stylistika se zde snoubí i s dalšími potřebami pro webové rozhraní, tedy i zmíněným SEO, rozmístěním klíčových slov, preference odkazů, formulace titulků, podtitulků atd. Jak vypadá třeba takový první blog psaný umělou inteligencí AI? Je k nerozeznání od textu „živého“ profesionála, přesvědčte se zde: https://1blogai.cz/prvni-blog-psany-umelou-inteligenci-ai/. Umělá inteligence nemá za cíl vyšoupnout experty z jejich míst. Naopak jim nabízí pomocnou ruku, kdy společně zefektivní práci, získají větší dosah, zájem, klienty a udrží jejich pozornost.