Populární síť prodejen končí: Všechny obchody zavřou za pár dní, ale likvidační výprodej už začal
Populární síť prodejen Okay už brzy uzavře své prodejny v České republice i na Slovensku. Z toho důvodu se zbavuje veškerého zboží, které mohou zákaznici nakoupit ve velkých slevách. Moc času už ale nemají.
Známý prodejce elektroniky a nábytku Okay po více jak 30 letech na trhu trvale uzavírá své kamenné prodejny. Z toho důvodu na oficiálních stránkách láká zákazníky ke koupi zboží za „likvidační ceny”. „Sklady máme omezené a zboží rychle mizí, proto na nic nečekej! Elektro, nábytek, všechno musí pryč,” hlásá prodejce na svých stránkách.

Už jen pár dní
Některé prodejny byly uzavírány postupně, u těch zbývajících se brány definitivně zavřou v sobotu 25. ledna ve 20 hodin. V provozu by měl zůstat jen e-shop a také velkoobchod. Pravdou je, že na stránkách prodejce už mnoho produktů k nalezení není. Jedná se převážně o nejrůznější příslušenství.
Kdo by zatoužil pořídit si například novou televizi za zlomek ceny, ten před sebou žádnou velkou nabídku nemá. Stejně tak jako ten, kdo si chce dopřát nový notebook. K dispozici už je jen jeden jediný model.
Velký výběr je ale stále například v sekci velkých spotřebičů, a to zejména u lednic, praček a sporáků. Stejně tak je poměrně rozsáhlý i sortiment mikrovlnných trub.
Podstatně více položek zákazníci ale najdou v odvětví nábytku, kde je výběr skutečně pestrý a k mání je celá řada sedacích souprav, skříní, stolů a také postelí.
Tentokrát doopravdy?
Zdá se, že k 25. lednu prodejce Okay skutečně své prodejny uzavře. Někteří lidé jsou ale stále skeptičtí. A není divu. Není to totiž poprvé, co společnost oznámila, že kamenné obchody zavírá a lákala zákazníky na likvidační ceny.
Podobná situace nastala už v létě loňského roku, kdy bylo oznámeno, že ke 4. červenci budou všechny prodejny uzavřeny. „Zavíráme, vše musí pryč,” stálo na reklamních bannerech. Nakonec se ale ukázalo, že šlo o marketingovou kampaň.

Prodejny se tenkrát sice uzavřely, ale jen po dobu dvou po sobě jdoucích státních svátků. Společnost tak oznámení podala poněkud nešťastně a někteří zákazníci se cítili podvedeni. Po dnech volna byly obchody opět otevřené.
Ředitel marketingu společnosti Jan Vyletěl se ke kampani nijak vyjadřovat nechtěl. „To, že někdo z názvu ‚Zavíráme – vše musí pryč, 4. 7. ve 20:00’ vydedukoval, že naše prodejny už znovu neotevřeme, komentovat nebudeme.” Zdá se, že podle společnosti tedy zákazníci reklamu jen špatně pochopili. Není tak překvapením, že mají někteří i tentokrát podezření, že jde pouze o reklamní tah.
Velké problémy
Společnost se rozhodla pro uzavření poboček kvůli finančním problémům, do kterých se v posledních letech dostala. Kromě toho byla důvodem takového rozhodnutí údajně i příliš silná konkurence.
Vedení se snažilo ze všech sil společnost zachránit, nepodařilo se jim ale najít strategického investora. Dluhy vůči investorům rostly, a tak nakonec firmě nic jiného než zavřít pobočky nezbylo. Jak bylo ovšem už řečeno, zůstane v provozu e-shop a velkoobchod, kde budou zákazníci moci nadále nakupovat elektroniku a nábytek.
Na českém trhu ale došlo i k dalším změnám u jiných obchodníků s elektronikou. V září 2024 se obchody Electro World, které měly v tuzemsku velmi dlouhou tradici, přejmenovaly na Datart.