Česká píseň dobyla Times Square: New York se otřásl v rytmu naší legendy a pobláznil svět. Co bude dál?
Slavný billboard v New Yorku, který dává prostor zajímavým hudebním hvězdám z celého světa, je legendou. Celebrity, jejichž skladby z něj zní, se mohou považovat za ty nejlepší. Možná vás proto překvapí, že se z něj již několikrát linula česká písnička.
Na pozadí tohoto projektu stojí společnost Spotify, která provozuje velkou streamovací platformu, pomocí které je možné poslouchat neuvěřitelné množství hudby pohodlně a navíc zcela legálně.
Právě ta před lety spustila kampaň EQUALS, jejímž cílem je zrovnoprávnit pozici mužů a žen na poli hudebního průmyslu. Proto na billboardu postupně dostávají šanci zazářit zpěvačky napříč kontinenty.

První česká písnička ohromila svět
Všechny skladby, které se na billboardu objeví, jsou také zařazeny do speciálních playlistů, kde si je můžete poslechnout i vy. První českou umělkyní, která se na velmi exkluzivní místo dostala, je Ewa Farna.
To, že se objevila na velmi lukrativním reklamním prostoru v New Yorku, kolem kterého denně projde více než pět set tisíc lidí a jehož pronájem podle dostupných dat vyjde na tři miliony dolarů za měsíc, je pochopitelně nevídaný úspěch.
„Je to velká pocta. Ačkoli zatím nedokážu říct, zda se to podepsalo na poslechovosti, v Americe je velká spousta Poláků i Čechů, takže věřím, že to je super věc do mého CV, obrovská radost a egobooster,“ uvedla pro Forbes spokojená zpěvačka, která pochází z česko-polské rodiny a je tak oblíbená i u našich sousedů.
Její písnička vypráví o sebelásce
Písní, kterou zabodovala, je skladba Tělo. Ta se dotýká témat sebelásky a pozitivního přístupu k vlastnímu tělu se všemi jeho nedokonalostmi. Ve videoklipu vystoupila řada žen, na jejichž vzhledu se podepsal věk, těhotenství nebo vážná nemoc. Není tak těžké si představit, proč rezonovala právě tato píseň.
„Je o přijetí věcí, které nemůžeme změnit nebo ovlivnit. Ať to jsou rány na břiše u holek, které přivedly na svět tři děti, či jizvy, jež přinesl život. Ty jizvy jsou cejchy z jejich cesty životem, já jim říkám tetování od přírody,“ uvedla Ewa Farna.
Ewa Farna ale není jedinou českou zpěvačkou, která se na slavný billboard probojovala. Stejného úspěchu dosáhla také Lenny se svou skladbou Overdosed. Tím to ale zdaleka nekončí.

Další česká zpěvačka uspěla
Na onen billboard se dostala také mladá zpěvačka a rapperka ANNABELLE, kterou si možná pamatujete také ze soutěže Eurovision Song Contest. „Je to pro mě čest, že můžu prezentovat českou hudbu v mezinárodním playlistu EQUAL, kde jsou interpretky ze všech ostatních zemí. Ten playlist má skoro 900 tisíc subscriberů a jsem tam na 22. pozici ze 70, takže si asi umíte představit moje šílené nadšení,“ svěřila se mladá žena.
Její píseň KIDNAP ME se setkala s velkým úspěchem, a tak si talentovaná umělkyně, která se pohybuje na pomezí mnoha žánrů, tento úspěch skutečně zaslouží.
Z celé myšlenky projektu, se kterým společnost Spotify přišla, je nadšená. „Od Spotify je to skvělý krok, protože si myslím, že ‚holky‘ si zaslouží být slyšet,“ vysvětlila umělkyně, pro kterou jsou ženská témata osobně velmi důležitá a často se otázkám rovnoprávnosti věnuje také ve svých textech, které pro sebe píše.
Protože zpívá ve dvou jazycích a ráda by prorazila i ve světě, před časem také odcestovala do Londýna, kde studovala populární hudbu. „Bydlela jsem poprvé sama a musela se o sebe postarat v obrovském městě. Zvládnout samotu i příliv spousty nových kamarádů, hodně brigád a hodně party. Objevila jsem spoustu muziky, kterou jsem neznala,“ zavzpomínala na zkušenost, která jí podle jejího názoru hodně dala.