Uživatelé tleskají: Gmail představil geniální funkci, která vám ušetří hodiny týdně i zbytečné klikání
Sedli jste si k počítači, otevřeli Gmail a zase na vás vyskočila hromada nerozřazené a nepřehledné pošty, která vám pomalu začíná přerůstat přes hlavu? Už nevíte odkud, proč, ani jak často vám chodí zprávy, a začínáte se v tom dost ztrácet? O novinky ze světa však přijít nechcete – ale jak si to zjednodušit?
Uživatelé Gmailu tleskají. Google totiž do své služby přidal geniální funkci, díky které ušetříte hodiny týdně přebíráním specifického druhu pošty. Novinka, kterou uživatelé netrpělivě vyhlíželi, vám ušetří nejen nervy, ale i čas.
Gmail dobyl e-mailový svět
Když společnost Google 1. dubna 2004 spustila beta verzi Gmailu, asi málokdo tušil, že se tento komunikační nástroj později stane nejvyužívanější bezplatnou e-mailovou platformou na celém světě. A nástup na trh to byl revoluční. V té době obrovská kapacita pro ukládání zpráv o velikosti 1 GB společnost ohromila natolik, že mnozí předpokládali, že si z nich Google utahuje. Ale realita byla ještě lepší. Kromě velké kapacity Google nabídl i zjednodušené a uživatelsky přívětivé prostředí a hlavně vlákna neboli řazení zpráv pomocí konverzací, což se ukázalo jako velmi užitečné. Za více než 20 let Gmail ušel dlouho cestu různých vylepšení a letos konečně přišel s něčím, na co uživatelé už dlouhou dobu čekali.

Funkce, která zjednoduší život
Už v minulosti společnost Google oznámila, že pracuje na nové funkci, která by měla uživatelům Gmailu usnadnit a zjednodušit práci s newslettery, které jsou fenoménem dnešní doby. Jde zjednodušeně řečeno o jakési zpravodaje, které uživatelům chodí prostřednictvím e-mailové pošty. Takové zprávy nejčastěji obsahují reklamní sdělení nebo novinky od společností či zájmových stránek, o něž má uživatel zájem a přihlásil se k jejich odběru, aby měl pravidelné informace o novinkách, které ho zajímají, ať už z osobních, nebo pracovních důvodů. Právě newslettery zabírají značnou část pošty, a až doposud neměli uživatelé Gmailu možnost je nějak systematicky spravovat. To se teď ale naštěstí mění a lidé jsou nadšení.
Efektivní a přehledná správa
Možnost odhlašování newsletterů už Google zprovoznil dávno a celý proces byl poměrně jednoduchý, nicméně fungoval jen na konkrétní newsletter v jednotlivých e-mailech. Navíc neměli uživatelé vůbec přehled o tom, kde všude se k odběrům přihlásili, s jakou frekvencí jim newslettery chodí, zkrátka byl celý segment velmi nesystematický. Nová funkce proto přišla v pravý čas. Správa odběrů nyní umožňuje dokonalý přehled o newsletterech a na jednom místě přehledně sdružuje všechny možnosti a informace, které uživatelé potřebují, protože věřte, že newslettery se bez údržby dokážou rychle hromadit.

Co nová funkce umí?
Jak uvedl Google na svém blogu, nová funkce umožní na jednom místě rychle zjistit všechny aktuální odběry, které jsou seřazené podle nejaktivnějších odesílatelů a také počtu e-mailů, které jste od nich za poslední týdny obdrželi. Pokud vás zajímá konkrétní odesílatel, jednoduše na něj kliknete, čímž získáte náhledy všech jeho e-mailů. Odhlášení je velmi snadné, pokud označíte odesílatele, od kterého už zprávy dostávat nechcete, Google ho vaším jménem požádá o to, aby vás odhlásil z odběrů.
Gmail je vyhlášený svým bojem proti nevyžádané poště
Gmail společnosti Google je roky známý tím, že se snaží své uživatele chránit před nevyžádanými zprávami, dále zlepšuje systém třídění pošty pomocí umělé inteligence a poskytuje další užitečné funkce hlavně v oblasti vyhledávání pošty. Sám Google na svém blogu uvádí, že blokuje až 99,9 % spamu, phishingu a malwaru. Navíc uvedl, že pomocí umělé inteligence snížil riziko podvodných e-mailů až o 35 %.
Gmail je právem nejvyužívanějším e-mailovým nástrojem na světě. Jeho rozhraní a funkce, které mají uživatelé k dispozici v kombinaci se skvělou ochranou proti spamu, z něj dělají jedničku na celosvětovém trhu.