Tato dvě slova u pokladny vám otevřou dveře ke slevám. Funguje to v Česku i v zahraničí
Slevy nejsou jen pro vyvolené nebo vybrané. Využít je může každý. Ale je zapotřebí vědět, jak se k těm správným dostat. Občas nám totiž stačí dvě nenápadná slova a při placení můžeme být příjemně překvapeni.
Na první pohled obyčejný nákup. Plný košík, dlouhá fronta. Ale na kase přijde překvapení. Překvapení ve formě významného snížení ceny celého našeho nákupu. A k tomu není potřeba žádných speciálních triků. Slevy, které mohou významným způsobem ovlivnit naši peněženku, máme na dosah ruky každý. Je jen otázkou, jak se k této nabídce postavíme. Mnohdy totiž stačí pouhá dvě slova a z ceny našeho nákupu doslova před očima mizí stokoruny.
Nejde o žádný laciný trik
Věta, kterou je zapotřebí vyslovit, je jednoduchá a skrývá pouze dvě slova. Přesto se jí ale většina lidí vyhýbá. Možná z nevědomosti, možná z lenosti, možná ze studu. A přitom právě tahle maličkost může rozhodnout o tom, kolik za nákup skutečně zaplatíme. A je jen na nás, jestli využijeme příležitosti a domů si odneseme výhodný nákup, nebo ji naopak promarníme.
Cesta k této velké slevě je velmi jednoduchá. Stačí se v obchodě, kde pravidelně nakupujete, zeptat na věrnostní program. Obchody totiž přistupují k jednoduchému systému, jak si udržet zákazníky. Za pravidelné nákupy vám poskytnou slevu, ze které se mohou podlomit kolena. Její využití ale má svoje podmínky. Tyto benefity nám nejsou poskytnuty samy od sebe, musíme si o ně říct.
Zapomeňte na kartičky a sbírání bodů
Věrnostní programy, které mnoho obchodů nabízí, se již neschovávají za kartičkami nebo aplikacemi v mobilním telefonu. Sází na přímý kontakt. Mnohdy stačí jediná věta: „Mám u vás registraci“ a mohou se dít divy. Můžete obdržet věrnostní slevu, lepší podmínky nákupu nebo hmotný dárek. A to jsou věci, které rozhodně nejsou k zahození. Musíme ale pátrat, mnoho firem totiž tyto benefity veřejně nepropaguje. Schovávají si je jako bonus pro ty, kteří se u nich objevují pravidelně.

Na některých prodejnách to dokonce funguje tak, že se sleva aktivuje až ve chvíli, kdy si o ni výslovně řeknete. Něco jako speciální heslo do tajného klubu vyvolených. Dostat se sem ale může i běžný smrtelník. Musí ovšem překonat svůj stud a o výhody si požádat. A i přesto, že se tento trik na první pohled jeví jako laciná možnost, jak smlouvat o ceně na trhu, budete překvapeni, kde všude se takovéto slevy nabízejí. Luxusní butiky, prodejny s obleky nebo dokonce elektronikou, zde všude má tento trik své uplatnění.
Psychologie počítá s tím, že se nikdy nezeptáme
Řada lidí má smlouvání o ceně spojené s produkty, které nejsou kvalitní. To ale již zdaleka není pravdou. Tiché vyjednávání se vyskytuje ve všech oborech, dokonce i tam, kde byste to nečekali. Věrnostní slevu, která je vám poskytnuta po vyřčení jednoduché věty, můžete dostat v obchodě s nábytkem nebo dokonce v cestovní kanceláři. A stačí k tomu málo. Mít odvahu a zeptat se. Jednoduchá věta vám může otevřít dveře, o kterých se vám ani nesnilo. Podle diskuzí jsou ale zákazníci i přesto velmi skeptičtí. To potvrzuje i pan J. Vlk tvrzením:
„Věrnostní programy firmám slouží spíš pro sbírání dat než pro udržování věrnosti zákazníků.“
To, že podobný názor nezastává jen on, ale i další lidé, potvrzuje komentář pana M. Janečka:
„Dříve jsem se vždy smál té zoufalosti v amerických filmech s kupóny na slevy. Nyní je to i v ČR, akorát že všichni vám cpou karty a skoro všude s tím otravují i u pokladen. To je stejná sorta ovcí, jako sběrači účtenek pro podporu EET.“
A právě tento komentář vystihuje, proč většina lidí věrnostní programy přehlíží a o slevy, na které má na pokladně nárok, si neřekne.

Tyto slevy nenajdete v letáku, přesto se vyplatí
Dveře k benefitům, o kterých se vám nezdálo, má každá firma svoje. Nenajdete je ale nikde veřejně. Tyto nabídky jsou připraveny pro věrné zákazníky, ty, kteří doporučují firmu dál nebo jsou členy specifického klubu. A k těmto lidem se dostanete jednoduše, zkusíte se zeptat: „Máte něco pro stálé zákazníky?“ Ne nadarmo se říká, že líná huba – holé neštěstí.