Jen málo aut dokáže ukrást srdce žen tak, jako tento krasavec. V Evropě je teď větší šlágr než kabriolet
Od roku 1885, kdy Karl Benz představil světu svůj první automobil, uběhla už spousta času. Zprvu výhradní ruční výrobu počátkem 20. století nahradila výroba sériová. Za věhlas výrobního postupu, kdy každou část práce dělá jiný člověk, je odpovědný Henry Ford, který roku 1913 uvedl metodu do praxe. Tím odstartoval obrovský automobilový boom a rozšířil prodej automobilů mezi široké spektrum kupujících.
Z Ameriky přišel tenhle moderní počin i k nám do Evropy. Konkrétně u nás s tím začal zlínský továrník Baťa. Velmi přirozeně ho následovala i významná česká automobilka Škoda. Automobilový průmysl prochází už od počátku svého vzniku neustálým technologickým vývojem a za dobu své existence vyprodukoval řadu automobilů, které se zapsaly do paměti i srdcí motoristů. Jedno z historicky nejzábavnějších a nejroztomilejších aut se nyní stává cenově dostupným. Na světě najdete jen málo aut, které si dokážou ukrást srdce žen tak jako toto.
Fiat 500: Auto, které dobylo svět
Jestli lze o nějakém autě říct, že je ikonické, je to rozhodně italské mini auto s modelovým označením Fiat 500, které už od 50. let 20. století brázdilo italské silničky. A velmi rychle se rozšířilo do mnoha dalších zemí, ale právě ke své domovině, Itálii, patří stejně neodmyslitelně jako espresso, pizza nebo Koloseum. Těžko byste hledali auto, které by lépe splňovalo požadavky na to, aby se protáhlo úzkými křivolakými uličkami, tak typickými právě pro Itálii. Nízká pořizovací cena udělala z Fiatu 500 auto, které si mohl dovolit doslova každý, a přesto se neprofilovalo jako auto pro chudé, naopak. Pořizovaly si ho i velmi majetné rodiny jako druhé auto ke krátkému popojíždění a nákupům.

Sázka na elektromobilitu se tehdy Italům vyplatila
Vývoj jde kupředu, a tak se i vedení automobilky před lety rozhodlo vyvinout nový elektromobil Fiat 500e, a nutno říct, že to v roce 2020 byla trefa do černého. Pár let od uvedení dokonce obsazoval první příčku oblíbenosti v segmentu elektromobilů městského typu na evropském území. Začátkem roku 2024 bylo registrováno více než 185 tisíc kusů elektro modelu vyrobeného a vymyšleného v italském Turíně. Fungl nový vůz se na českém trhu pohyboval okolo 900 tisíc korun, což není zrovna málo, nicméně ojetou 500e koupíte za velmi slušnou cenu. Dnes je možné ji pořídit s nájezdem okolo 130 tisíc kilometrů již od 150 tisíc korun, čímž se stává cenově velmi dostupným druhým automobilem jako stvořeným do městského provozu a zrozeným k parkování na těsných parkovištích. Zároveň oplývá elegancí a nadčasovostí, takže se ho nebudete stydět nechat ani v konkurenci drahých, velkých a luxusních aut.

Italové se vracejí k tankování a výrobci to vědí
Nejednotné postupy a legislativa v oblasti ochrany životního prostředí a postupné přecházení na elektromobilitu zapříčinily celosvětový pokles poptávek po autech na elektrický pohon, a dopady tak logicky pocítil i Fiat, který musel omezit výrobu. Lidé se opět začali vracet k léty osvědčenému tankování, a tomu se přizpůsobily i výrobní trendy. I přes nástup modelu 500e zůstala v nabídce také verze se spalovacím motorem z roku 2007, která však od letošního roku nesplňuje legislativní požadavky, proto je v plánu nový vylepšený hybridní model. Začátek výroby se očekává začátkem příštího roku a jak známe Fiat 500, určitě se máme na co těšit.
Mít druhé auto v rodině se vždycky hodí. Nemusíte náročně řešit logistické přesuny, nákupy, střídání aut. Zkrátka máte druhé jako záložní pro menší popojížďky. Fiat 500 je odedávna jako stvořený právě pro tuto úlohu, ale nenechá vás ve štychu ani na delším výletě. Nejlépe se však osvědčil do hustého městského provozu, kde dokáže téměř splynout s okolím.
zdroje: auto.cz, business-car.cz, auto.cz, topgear.nl