Zaměstnanec supermarketu pod slibem anonymity přiznal: Jak poznat výrobky, které brzy zlevní
Každému z nás udělá radost, když dokáže na nákupu něco ušetřit. A pokud se jedná o potraviny, tedy produkty denní spotřeby, ušetřené částky dokážou měsíčně udělat už docela slušnou úsporu v domácím rozpočtu. Pokud budete nákupu věnovat trochu pozornosti, velmi rychle zjistíte, jak fungují slevy a které výrobky budou brzy stát méně než doposud.
Existuje spousta indicií, podle nichž poznáte, kdy a které produkty budou pravděpodobně brzy dány do slevy. Pro neznalé to může být zprvu složité, ale lidé, kteří mají s obchodem zkušenosti a vědí, jak prodejní mechanismy fungují, už na první pohled poznají výrobky, které se co nevidět dočkají zlevnění. Připravili jsme pro vás několik tipů, kterými snadno zjistíte, jak se cena výrobků bude proměňovat.
Sledujte datum spotřeby a také umístění v regále
Výrobky s blížícím se datem expirace neboli minimální dobou trvanlivosti jsou velkou známkou toho, že pokud se neprodají, velmi brzy budou ve slevě, která zamezuje plýtvání potravinami. Za zlomek ceny si pak koupíte jinak drahé produkty, často mléčné výrobky a maso, které zlevní i o desítky procent. Spotřebovat je po zakoupení musíte sice v kratším čase, například do dvou dnů, ovšem za ušetřené peníze se to vyplatí.
Velmi záleží také na umístění v prodejním regále. Do popředí se dostávají výrobky, kterým se krátí doba trvanlivosti a které obchod potřebuje co nejrychleji prodat. Pokud víte, že výrobek spotřebujete brzy, bez obav po něm můžete sáhnout. Chcete-li ho využít později a potřebujete trvanlivost delší, zkuste zapátrat v zadních částech polic, kde jsou většinou skladovány produkty, jejichž expirace ještě zdaleka nekončí.

Ve výprodejových sekcích často objevíte úplné poklady
Většina obchodů s potravinami, ale i jiným spotřebním zbožím dnes standardně využívá tzv. výprodejové sekce. Do nich prodejci umisťují výrobky, které jsou již zlevněné. Snaží se tak zákazníkovi zpřehlednit co je a není levnější, a také urychlit nákup produktů. Lidé velmi často nakupují očima, pokud jsou výprodejové plochy pěkně přehledné a hezky uspořádané, spousta zákazníků po zlevněném zboží sáhne, i když ho třeba zrovna nepotřebuje. Je to velmi úspěšný prodejní trik, jak se zbavit už zlevněného zboží.
Slevy probíhají v pravidelném režimu
Možná jste už někdy přemýšleli o tom, na jakém principu vlastně slevy fungují, v jakém režimu je obchodníci vypouštějí a jestli v celém procesu neexistuje nějaký řád. A některé obchody to tak skutečně mají a slevy nastavují v pravidelných cyklech, například týdenních. To v praxi znamená, že každý týden dává obchod do slevy jiné druhy výrobků, maso, mléčné výrobky, zeleninu a ovoce nebo pečivo. Stačí jen zachytit systém a pak už jen nakupovat tak, aby se to vyplatilo vaší peněžence.

Češi jsou rekordmany ve slevových nákupech
Možná to je způsobeno vyššími životními náklady, nebo prostě jen snahou ušetřit za každou cenu. Češi cíleně vyhledávají slevové akce – zvlášť na produkty, které jsou ve slevách velmi často, takže kupovat je za plnou cenu se zkrátka nevyplatí. Mezi takové výrobky se řadí prací a mycí prostředky, různé druhy sladkostí, nápoje a další.
V posledních letech hraje do karet úspornému režimu českých obyvatel i rozvoj privátních značek jednotlivých řetězců. Privátní produkty totiž vycházejí mnohem levněji než produkty přeprodávaných značek, a to je další způsob, jak ušetřit mnohdy napjatý měsíční rozpočet. Privátní produkty si co se kvality týče často nezadají ani s mnohem renomovanějšími produkty.
Pokud jste zákazník, který vyhledává levnější produkty, určitě se zaměřte na produkty, o nichž se zmiňujeme v článku. Nejen že dokážete ušetřit, ale také pomůžete zamezit zbytečnému plýtvání potravinami, a tím snížit ekologickou stopu.