Prodavačky už to nevydržely. Čechům u pokladny chybí soudnost. Tyhle největší trapnosti na ně práskly
Že Čechům u pokladny chybí soudnost? Alespoň podle některých prodavaček ano. Pohrdání, agresivita, nadávky, přezíravost nebo porušování pravidel. To je jen krátký výčet toho, co český zákazník, náš pán, dokáže při prachobyčejném nakupování „hrdinsky“ předvést.
Být prodavačkou nemusí být žádný med. Někteří zákazníci totiž opravdu nejsou za odměnu. A některé prodavačky už ovšem manýry nakupujících nevydržely a promluvily. Práskly na ně přitom ty největší trapnosti.
Takhle se projevuje ryzí arogance
Na zaměstnancích a zaměstnankyních obchodů si někdy nakupující vybíjejí své frustrace. Máš špatný den? Pak si zchlaď žáhu na prodavačce! Je to jednoduché a zdarma (a taky pěkně zbabělé).
„Někteří nakupující neumí pozdravit ani poděkovat. Není to jejich povinnost, ale vám to na náladě nepřidá. Někdy přímo cítíte jejich přezíravost.“
Někteří zákazníci prodavačkám dávají najevo, že jejich práci považují za méně důležitou. Občas to může vést k tomu, že s nimi mluví trochu povýšeně. Další odmítají uznat vlastní chybu. Za všechno mohou ostatní.
„Zákazníkovi vypadne při vyndávání z regálu láhev s alkoholem na zem a rozbije se. Čí je to vina? Přece prodavačky! Je zcela zjevné, že měla být v regálu umístěná úplně jinak.“

Někteří lidé si svůj život neumí představit bez mobilu a sluchátek. Jenže telefonování při obsluhování nebo sluchátka na uších při placení jsou brána jako neslušné chování. Další zákazníci se projeví nevhodně i jinak.
„Někdy lidé reagují útočně na žádost, jestli by neměli drobné, protože jich mám v pokladně málo. Naštěstí jsou to spíše výjimky.“
Jako příliš slušná nebývá vnímána ani konzumace potravin před zaplacením, byť se dá ještě pochopit u malých dětí. Ještě horší bývá, když chce zákazník po pokladní vysvětlit cenu zboží. Jak může být tak drahé? Zřejmě proto si občas nákup rozmyslí.
„Zákazníci si také někdy nákup rozmyslí, ale přece nebudou plýtvat svým časem a energií. Zboží tak dají do prvního regálu, který je po ruce.“
Zákazník zákazníku vlkem
Arogance a nepříjemné chování nakupujících se nemusí projevovat jen vůči prodavačkám, ale někdy i směrem k dalším zákazníkům. Nezřídka se tak mohou v obchodech objevit konflikty, byť jsou stále spíš vzácné. Zato jsou nepříjemné pro všechny okolo.
„Lidé občas nadávají na důchodce. Ti skutečně bývají pomalejší a všechno jim déle trvá. Někteří navíc i špatně slyší, takže jim všechno musím říkat víckrát. Díky této vadě však někdy naštěstí neslyší uštěpačné poznámky dalších zákazníků ve frontě.“
„Někdy se stane, že si zákazník začne pomalu rovnat nákup zpět do vozíku. Teprve potom zaplatí, s čímž taky dvakrát nespěchá. Jenže nám pokladním se pak na kase tvoří fronta a další zákazníci jsou pochopitelně čím dál nervóznější.“

Poslechněte si vtip za stovku
Prodavačkám vadí také různé „vtipné“ průpovídky, které slyší každý den několikrát. Často od zákazníků, kteří mají nákup za stovku, ale potřebují vše komentovat. Jistě, mohou to myslet dobře, a je to lepší, než kdyby nadávali, ale stejně. Jaké vtípky se objevují až nezdravě často?
„Existují chlapi, co si pletou obchod s nějakou balírnou. Já například slýchám, jak je možné, že dělám prodavačku, a ne modelku. Jednou to potěší, poněkolikáté už to ale tak vtipné není.“
„Já už jsem alergická na různé vtipné poznámky po otázce, zda chce zákazník účtenku. To, že si to do účetnictví nedá, nebo že mu to nikdo neproplatí, jsem slyšela snad milionkrát!“
„Nabízet neustále účtenku mě taky nebaví. Ale poslouchat, ať si ji nechám pro Babiše, je snad ještě horší. Já jsem si to nevymyslela a prostě to musím dělat.“