Papírové cenovky definitivně končí: Tato změna v obchodech brzy překvapí každého zákazníka
Vzpomínáte si na situace, kdy jste v obchodě sáhli po slevové nabídce, ale u pokladny vás čekalo nepříjemné překvapení? Cena na účtence byla jiná než ta na regálu. Následovalo hledání prodavače, který vám s omluvou oznámil, že sleva již není platná. Takže nejen že jste neušetřili, ale navíc to byla ztráta času. Přesně tyhle momenty už by se brzy neměly opakovat. Obchody totiž postupně přecházejí na digitální cenovky, které jsou nejenom moderní, ale hlavně praktické.
Kolikrát jste už řešili, že cena u pokladny neseděla? Digitální cenovky tenhle problém řeší. Co vidíte na regálu, je přesně to, co u pokladny zaplatíte. Jedním kliknutím totiž obchody dokážou aktualizovat ceny ve všech svých prodejnách. Žádné manuální přelepování, žádné chyby. „Zákazník má tak jistotu, že cena, kterou vidí na cenovce u produktu, mu bude vždy účtována také na pokladně. Předejte se tím případným sporům při chybách v rámci přeceňování, k nimž přirozeně u papírových cenovek docházelo,“ potvrzuje Dana Bratánková, mluvčí řetězce. Když obchod vyhlásí slevy, ceny se změní během pár sekund, a to v celém systému. Už žádné čekání, než někdo přelepí cenovky, ani zmatky mezi tím, co je a není zlevněné.

Digitální štítky jsou ekologické
Digitální cenovky přinášejí i další výhodu, šetří naši planetu. Jen si představte, kolik papíru obchody každý rok spotřebují na výrobu cenovek, které po pár dnech skončí v koši. „Na jedné prodejně jsme na papírové cenovky potřebovali každý rok přibližně 215 000 archů A4 papíru. To při našich bezmála 300 prodejnách dělalo ročně takřka 60 milionů papírů A4,“ upřesnila Bratánková. Díky digitálním cenovkám se nejenže ušetří papír, ale také náklady na tisk a likvidaci. A i vy můžete mít při nákupu lepší pocit, že vaše oblíbená prodejna dělá krok směrem k udržitelnosti.
Také Lidl plánuje postupně všechny cenovky digitalizovat.: „Informace uváděné na cenovkách budou jednotné ve všech prodejnách a ušetří zaměstnancům až 400 hodin práce ročně. Zaměstnanci už totiž nebudou muset tisknout, odesílat a umísťovat aktuální cenovky, o vše se postará centrální systém. Celková spotřeba cenovkového papíru ve všech prodejnách je cca 3000 tun ročně, docílíme významné úspory papíru a snížíme náš dopad na životní prostředí,“ doplnil mluvčí společnosti Tomáš Myler.

Co všechno digitální cenovky umí
Možná si říkáte, jaké další výhody to bude mít pro vás. Digitální cenovky nejsou jen o cenách, díky displeji se dozvíte nejen cenu, ale třeba i složení, alergeny nebo doporučené použití produktu. Pokud bude cenovka obsahovat QR kód, stačí ho naskenovat telefonem a získáte detailní informace o produktu. A hlavně na první pohled uvidíte, které produkty jsou v akci. „Digitální cenovky přináší nakupujícím kompletní a pohodlný přehled o jednotlivých produktech. Vedle ceny na displeji přehledně najdou i další údaje včetně výrobce či země původu nebo jakosti produktů,” uvedl Tomáš Kořínek z obchodu Albert.
Kde už na digitální cenovky narazíte
Pokud pravidelně nakupujete v řetězcích jako Billa, Albert, Lidl, Penny nebo Kaufland, možná jste si už v některých pobočkách digitálních cenovek všimli. Některé prodejny už přešly na tuto technologii úplně, jiné ji zavádějí postupně. Digitální cenovky jsou největším přínosem především u zboží, u kterého se často mění ceny. Jedná se o rychloobrátkové zboží, sezónní nabídky nebo akční zboží. A pokud jste je zatím neviděli, je pravděpodobné, že je brzy uvidíte i ve vaší oblíbené prodejně.