Češi objevili fintu, jak platit až o 50 % méně za tarif: Operátorům teče do bot. Funguje skoro vždy
Není žádným tajemstvím, že Češi rádi šetří. Podle statistik ostatně nakupujeme dvě třetiny potravin a drogerie ve slevách. Ušetřit je navíc možné i za tarif u operátora. Pokud víte, jak na to, může být navíc taková úspora opravdu výrazná.
Češi utratí za mobilní tarify poměrně dost peněz. Není divu, když máme jedny z nejdražších dat nejen v Evropě, ale i v celosvětovém srovnání. Ačkoli se jejich cena postupně snižuje, pořádně ušetřit za provoz chytrého telefonu musíte jinak. Možností máte hned několik. Neomezené tarify například stojí podle ceníků 800 až 1 300 Kč měsíčně. Jenže lze platit o stovky korun méně. Ano, každý měsíc!
Takhle ušetříte až 50 procent
Způsob, jak ušetřit až 50 procent za tarif, se nazývá retenční nabídka. Ta platí právě pro zákazníky, kteří mají u operátora svou historii, tedy ne pro zákazníky nově přicházející. Pokud však operátorovi pohrozíte, že chcete odejít ke konkurenci, obvykle vám nabídne tarif výhodněji. Někteří Češi si ovšem stěžují, že jim podobná taktika moc nevychází. Nějakou tu slevu sice třeba získali, ale jednalo se maximálně o pár desetikorun měsíčně. Abyste ušetřili mnohem více, budete se muset spojit s tzv. retenčním oddělením. Anebo ono s vámi, což je i zkušenost mnoha Čechů.
„Normálně když zavoláš operátorovi, tak nemluvíš s retenčním a klidně ti řeknou, že prostě levnější nabídku pro tebe nemají. Naopak retenční ti obvykle zavolá samo, až když požádáš o číslo pro přechod k jinému operátorovi, a tam se teprve děje ta magie, kde jsou najednou ceny na polovině nebo třetině,“ uvedl uživatel s přezdívkou adenosine-5 na Redditu.

Jak si konkrétně zajistit slevu?
Při hovoru s retenčním oddělením můžete skutečně získat výraznou slevu. Snížení ceny o 10 až 20 procent je běžné, ale můžete platit klidně i o 30 až 50 % méně. Záleží ovšem na vás. Musíte na to mít nervy a vystupovat rozhodně. Předně si je nutné uvědomit, že dva roky starý tarif už dnes pravděpodobně nebude dvakrát výhodný. Něco s tím udělat tedy není od věci. Měsíčně pak můžete ušetřit i mnoho set korun, což do rodinného rozpočtu ve výsledku přinese několik tisícovek ročně.
Jak konkrétně využít oblast udržení stávajících zákazníků, která se nazývá právě retence? Pamatujte, že zaměstnanci retenčního oddělení mají v pracovní náplni vás udržet, od čehož se odvíjí i jejich odměňování. Pro operátora jsou navíc lepší zákazníci platící méně, než zákazníci u konkurence. Nakonec vám tedy „na stůl“ může skutečně přistát velezajímavá nabídka.
Nejprve si však v aplikaci či telefonicky vyžádejte tzv. OKÚ kód, což je kód, který slouží k přenosu telefonního čísla k jinému operátorovi. Učiníte-li tak, retenční oddělení se vám skutečně ozve samo, a to obvykle už do 48 hodin. Na tento hovor však musíte být připraveni. Doporučujeme si třeba zjistit, jaká je nejnižší cena u vašeho operátora, abyste měli opravdu dobrý přehled.

Další možnosti jak ušetřit
Pokud se vám zdá, že platíte za svůj telefon skutečně až příliš, zaměřte se na skutečnost, jestli nefinancujete něco, co vlastně vůbec nepotřebujete. Využíváte-li na mobilu například takřka výhradně internet, zřejmě pro vás bude optimální datový tarif. Rovněž si srovnejte nabídky trojice hlavních a množství dalších virtuálních operátorů. Pak můžete přejít za výhodnější nabídkou, byť se zřejmě spíše projeví „faktor retenčního oddělení“.
Operátoři také zákazníkům nabízejí různé slevové nabídky. Existují třeba vánoční balíčky. Už i poskytovatelé těchto služeb navíc „najeli“ na marketingovou akci Black Friday. Na konci listopadu tak obvykle výhodněji nabízejí nejen telefony, ale také tarify. Problém? Pokud chcete svůj stávající tarif řešit už nyní, budete muset ještě několik měsíců posečkat. Čekání se však nakonec může vyplatit.